tirsdag den 1. november 2011

Vold eller ikke vold?



Ja – så fik vi også det ind på livet – volden.

Min søn snubler over et andet barn i en styret leg i 5. klasse. Det andet barn reagerer voldsomt tilbage med et spark i kategorien cirkelspark – mod min søns ansigt. Min søn når at parere med sin hånd – og brækker hånden.

Skolen er MEGET tilbageholdende med at gøre noget ved episoden. De stiller spørgsmålstegn ved, om det nu også er så alvorligt og om det overhovedet er nødvendigt at kontakte den voldsomme drengs forældre. 

Pludselig synes klasselæren at min søn også er noget urolig – og måske var det egentlig hans egen skyld?

Drenge slås – jeg ved det godt - og det giver knubs – det ved jeg også godt. Men et målrettet spark mod ansigtet?!



Eller er det ikke vold? Hvad er det så?

Jeg er forvirret..

Ingen kommentarer: