fredag den 14. oktober 2011

Skovbund, efterårsferie, ugler og ingenting

I denne uge har jeg (blandt meget andet) arbejdet mig igennem diverse to-do lister, strygebunker, vasketøjsbunker og andet, der bare ligger og fylder. Faktisk er det ikke fordi jeg roder noget særligt - men det gør det i mit hoved. Jeg har også fået skrevet en lang liste færdig med diverse tilbud om arrangementer i vores netværk, snakket med foredragsholdere, indlægsholdere og steder, som kan huse de 20-40 kvinder, som vi håber vil møde op.

Og det letter helt utroligt, når jeg rydder op. Det er som om, der bliver mere plads i livet, i huset, i hovedet når tingene får en plads, bliver smidt ud og når der bliver sat en streg. Og jeg bliver glad og får mod på nyt!

Ligesom i dag, hvor jeg spontant kontaktede en netværksforbindelse, der bad om sparring. Nogle gange gælder det om at gribe en ide.

Det gjorde jeg bare - sådan!

Det skal der nok komme noget rigtig godt ud af, for jeg kan også bede om gode råd og vejledning til mine projekter. Og det har jeg brug for.
Jeg bliver ved med at gå i stå, selvom jeg ved, at mine ideer er gode, og at der er nogle, der har brug for det jeg kan give. Nu har jeg fundet et sted, hvor jeg kan give feedback og få feedback - jeg kan næsten ikke vente med at komme i gang.

Samtidig har jeg jo passet min lille søn (11 - snart 12! Mor, så er man altså ikke lille - gider du lige...!) og det har været MEGA hyggeligt. Igår gik vi en tur i skoven og plukkede skovbund. Vi har lagt høsten i pres, og så håber vi at blomster, blade, kløver og andet senere kan bruges til klistre op på noget pænt.



Min lille søde søn gad godt nok ikke tage med mig på malekursus. Jeg fik ham dog overtalt og vi var lige trådt ind ad døren, så fik han et lærred stukket i den ene hånd og en pensel i den anden - og vupti - så er første julegave lavet.

Jeg har fået en ugle - af stof. Det er det mest hyggelige mobiltelefon cower jeg nogensiden har haft. Hyggeligt og anderledes. Jeg har indkøbt nogle ekstra - det er jo snart jul..



Så kom efterårsferien endelig. Utroligt, som vi kan savne at holde ferie og lave ingenting. Det har vi talt meget om. At lave ingenting. INTET. Børnene og jeg tøffer afsted til sommerhus et par dage og vi GLÆDER os til at gå ved vandet med rumperne i vejret og finde skaller og måske rav. Vi finder altid et eller andet. Min søster Merete kommer med sine små og så lægger vi puslespil, ser film, sover, griner, drikker vin og sodavand og laver ingenting.

Det lyder hyggeligt, ikke?!


Ingen kommentarer: