torsdag den 6. oktober 2011

Så mange skønne hjertesager



Der er så mange skønne hjertesager 'derude'. Og det er så svært at vælge, hvilken én jeg synes bedst om - for de er alle sammen helt fantastiske.

Se bare på Hospitalsklovnene, der prøver at muntre et sygt barn op, holder i hånd, trøster og krammer - og hjælper familien til barnet. Det er da til at tude over!



Eller på Luna Hvid, der utrætteligt forsøger at få sponsorkroner til at uddele gratis huer til kræftramte under kemo.

Jeg har selv har været skaldet pga. kemo - en vinter for 2 år siden med MASSER af sne. Mon I kan forestille jer, hvor koldt det er at være skaldet, når vinden hyler en om hovedet? Varmen stiger til vejrs og vupti - forsvinder al varmen fra kroppen og ud gennem hovedet. Jeg forstår godt, at Luna gerne vil give en hue til de kvinder.

Eller Susan Binau, der laver støttemateriale til mennesker, der er i terminal-fasen - og deres pårørende.

Eller dem, der cykler til verdens ende for en god sag.

Eller hvad med TDC, der deltager i kampagnen om at køre bil, når du kører bil. Det har fået mig til at tænke over, hvordan jeg selv kører bil, når jeg kører bil. Forhåbentlig giver det færre ulykker og mindre død.

Eller de kvinder, der skaber arbejdspladser i 3. verdens lande - og dermed skaber lidt bedre levevilkår for kvinder, familier, børn? Gitte Carlend er sådan en kvinde. Hende kan du læse om i Femina i denne uge.

Bare for at nævne nogle få skønne hjertesager...

Jeg har stor respekt for jer alle!


Ingen kommentarer: