tirsdag den 4. oktober 2011

Klatværk II og en forkælelsesliste

Jeg er fuldstændig udmattet, hidsig, gnaven og alt derimellem. Inde i mit hoved har jeg et billede og det er OVERHOVEDET ikke det, der kommer ud og over på lærredet.

For nylig lovede jeg at vise næste skridt af mit klatværk - og det er så det, du ser her. Ak, ak, ak tænker du nok - og det gør jeg også.



Men jeg bliver ved - jeg giver ikke op - ALDRIG. Tror bare at jeg omdøber billedet fra Klatværk til Makværk.

Heldigvis maler jeg sammen med de skønneste kvinder og et par dejlige mænd på Hejmdal, Kræftens Bekæmpelses hus i Århus.

Her griner vi meget, hjælper hinanden med vinkler, farver og inspiration - spiser madpakker og drikker en masse kaffe.

Vi kan også være stille sammen og nogen gange sætter jeg musik i ørerne for at fat i en bestemt stemning. Det er der heldigvis plads til.
Nogle af malerne er syge, nogle har været - og nogle dør undervejs. Det er ubeskriveligt hårdt, og samtidig er der bare så meget liv dér alligevel.

At male er bare et af mine punkter på min selvforkælelsesliste.

Jeg blev sådan inspireret i dag af damerne bag Fra Godt til Fantastisk http://www.fgtf.dk/, som i dag udsendt et nyhedsbrev med ideer til en forkælelsesliste. Dén tog jeg til mig.

Her kommer min liste (som jeg helt sikkert laver om igen..)

læse en bog
fodbad i sofaen med en varm kop te
gåtur ved vandet eller skoven
se yndlingsfilmen på dvd sammen med en veninde
en tur i biffen på en regnvejrsdag
mørk chokolade
strikke
gå på bibliotek og læse de seneste dameblade
drikke smoothies
meditation
spise frugt
bage brød
male store billeder


Hav' en forrygende dag i godt selskab - måske med dig selv?

Ingen kommentarer: